Nowocześnie o komunikacji, coachingu oraz nlp

Etyczna reklama

Wielu reklamom, czy stosowanym technikom marketingowym zarzuca się brak etyki. Mogę się zgodzić z poglądem, że przekaz podprogowy w bajce dla dzieci to nie jest dobra i etyczna praktyka, lecz większość tego typu oskarżeń jest rzucana na wyrost.

Wszyscy wiemy po co powstała reklama – dla zachęcenia klienta i maksymalizacji zysków. Nie można zatem mieć pretensji do marketingowców, że wykonują swoją pracę. Badanie zwyczajów konsumentów, użycie później tej wiedzy – to nic nieetycznego. Przestawianie ułożenia produktów na półce w markecie, czy rozpylanie zapachu świeżego pieczywa przy wejściu (aby klient zgłodniał) też nie jest jakąś naganną manipulacją.

Są branże, którym nie wolno się reklamować – prawnikom, lekarzom, wytwórcom alkoholu i wyrobów tytoniowych. Czy słusznie? Nie byłbym taki pewien. Dorośli ludzie powinni wiedzieć, co robią. Osoba zdrowa i nieuzależniona nie sięgnie po papierosa, bo zobaczyła jego reklamę. Tak samo sprawa ma się z zawodami, które obowiązuje zakaz reklamy – może gdyby musiały się zmagać z konkurencją, nie byłyby tak hermetyczne?

Rozróżnienie na „podanie informacji o działalności” (które wolno im zrobić) a reklamą jest naprawdę śmieszne i mało zmienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Polecamy!
Szukasz dobrego rzeczoznawcy samochodowego ? Jpd-Consulting w zakresie swojej oferty proponuje naprawy bezgotówkowe

www.jpd-consulting.pl

Zapoznaj się również z:
Sprawdzony i rzetelny detektyw, pracujący na terenie Poznania - kliknij w poniższy link, aby zapoznać się ze stroną

detektyw-sektor.pl

Zapraszam do kontaktu :)

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości