Nowocześnie o komunikacji, coachingu oraz nlp

Konstruktywna krytyka

Czy krytyka może być konstruktywna? Jak krytykować, by przekazać,co naprawdę mamy na myśli, bez jednoczesnego urażenia drugiej strony?

Okazuje się, że tak. Należy być opanowanym – mówić spokojnym głosem i opanować emocje. Przekazywany komunikat musi być zwięzły i treściwy. Bez stwierdzeń „bo ty zawsze’, „bo ty nigdy”, „to nienormalne”, „nikt tak nie robi” i tak dalej. Lepiej powiedzieć „rani mnie, kiedy się tak zachowujesz. W tedy przekazujemy swoje odczucie, lesz w sposób bardzo zrównoważony i rzeczowy.

Takie rozwiązanie ma same zalety. Nie tylko nie rani drugiej osoby, lecz nie stawia nas w pozycji histeryka. Jeśli drżącym lub podniesionym głosem zaczniemy próbę krytyki, słuchacz stwierdzi, że jesteśmy rozemocjonowani, zatem niekompetentni i sami nie wiemy o czym mówimy. Opanowany ton zwraca uwagę. Włącza część mózgu odpowiedzialną za słuchanie.

Zapomnij o krzyku i łzach. Postaw na twarde negocjacje, a wyjdziesz obronną ręką z każdej sytuacji, nawet nieprzyjemnej i skomplikowanej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Polecamy!
Szukasz dobrego rzeczoznawcy samochodowego ? Jpd-Consulting w zakresie swojej oferty proponuje naprawy bezgotówkowe

www.jpd-consulting.pl

Zapoznaj się również z:
Sprawdzony i rzetelny detektyw, pracujący na terenie Poznania - kliknij w poniższy link, aby zapoznać się ze stroną

detektyw-sektor.pl

Zapraszam do kontaktu :)

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Temat

Treść wiadomości